x Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Informacja o cookies

A A A

Body Art - system doskonały

data dodania: 14.01.2011

Informacje
Autor: Marta Kuczyńska
Data dodania: 14.01.2011

Tagi: body art, pilates, joga, steinbacher

Zapewni świetną formę, smukłą sylwetkę i przyjemnie zrelaksuje – trening łączący jogę, pilates i techniki oddychania naprawdę działa.

Zobacz galerię

Dyskusje w grupach:
ostatnie wpisy w grupach

zobacz inne grupy...

Współczesny człowiek jest zabiegany i zestresowany. Jeśli już znajdzie czas na ćwiczenia fizyczne, wymaga od nich cudów: chce szybciej, lepiej i mocniej. Nowa koncepcja ćwiczeń Body Art, może być dla niego rozwiązaniem. To trening przynoszący nie tylko sprawność i siłę, ale też harmonię oraz relaks.

Zasady ogólne

Autorem tej koncepcji jest znany szwajcarski trener Robert Steinbacher. Istotą jego metody jest traktowanie człowieka jako wspólnoty ciała, umysłu i ducha. Główny cel ćwiczeń to zapewnienie poprawnego funkcjonowania całego naszego organizmu: od czubka głowy po palce u stóp. W przeciwieństwie do typowego treningu siłowego nie będziemy więc skupiać się na jednym mięśniu czy konkretnej części ciała. Najważniejsze jest to, że podczas Body Art trenują różne grupy mięśniowe jednocześnie. Ćwiczenia i pozycje są wzajemnie połączone, a sekwencje ruchów ściśle powiązane z oddechem.

Przebieg zajęć

Zajęcia rozpoczynają się 10-minutową rozgrzewką aerobowo-oddechową. Część główna trwa od 30 do 40 minut. W jej trakcie będziemy wykonywać pozycje i ćwiczenia zaczerpnięte z jogi, pilatesa, fizjoterapii i klasycznych technik oddechowych. Znajdziemy też elementy stretchingu i tradycyjnego fitnessu. Wszystkie one tworzą świetne połączenie treningu fizycznego i odpoczynku umysłowego. Należy uważnie słuchać i obserwować instruktora, ponieważ technika ćwiczeń odgrywa tu dużą rolę. Największą trudność, szczególnie na początku, może sprawiać utrzymanie równowagi w poszczególnych pozycjach. Nie można zapomnieć też o prawidłowym sposobie oddychania.

Przykładowe ćwiczenie zaczyna się w pozycji stojącej. Polega ono na głębokim wypadzie, podczas którego chwytamy stopę nogi klęczącej, a biodro tylnej nogi dociskamy do podłoża. Inne to na przykład tzw. tancerz czy trójkąt. Ćwiczenia odbywają się przy spokojnej relaksującej muzyce.

Co jeszcze różni Body Art od treningu tradycyjnego? Ćwicząc na przyrządach, na siłowni, nie rozwijamy naturalnych zdolności ruchowych naszego ciała. Kolejne powtórzenia wykonujemy automatycznie, nienaturalnie. Trening Steinbachera ma nas nauczyć odpowiedzialności za własne ciało, udoskonalić naturalny ruch. Pozwala przez to na budowanie mięśni dłuższych i smuklejszych, niżeli te, które moglibyśmy wypracować na treningu siłowym.

Wyciszenie

Na zakończenie czeka nas pięć minut relaksujących ćwiczeń oddechowych.

Co warto zabrać?

Wygodny strój sportowy jest niezbędny, ale obuwie już niekoniecznie - można ćwiczyć w samych skarpetach lub boso.

Na co ćwiczymy?

Podczas treningu Body Art udoskonalisz swoją postawę, wzmocnisz sylwetkę. Główny cel tych ćwiczeń to zapewnienie prawidłowego funkcjonowania naszego ciała jako całości. Trening pomoże nam ustabilizować system ruchowy. Odpowiednia technika oddychania pozwoli dotlenić cały organizm i pozbyć się stresu.

Na co się przygotować?

Body Art to trening o średniej intensywności. Większą uwagę skupiać będziemy na technice i prawidłowym oddychaniu. Początkowo poszczególne pozycje mogą sprawiać trudności, podobnie jak w przypadku pilatesa czy jogi. Warto jednak wykazać się ambicją. Trening przynosi w końcu nie tylko korzyści fizyczne. Wycisza też nasz organizm, pozwala się zrelaksować i pozbyć napięcia.

Komentarze użytkowników