x Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Informacja o cookies

Dieta i Fitness » Wirtualny trener » Najlepsza muzyka do ćwiczeń

Najlepsza muzyka do ćwiczeń<

Spokojna do jogi, energetyczna do ćwiczeń aerobowych, szybka - idealna na spinning. Do wyboru: pop, rock i hip hop. Stwórz składankę utworów, przy których będziesz ćwiczyć z przyjemnością.

Bardzo często możemy zaobserwować ludzi biegających czy ćwiczących ze słuchawkami w uszach. To tylko moda, czy może są jakieś konkretne powody dla słuchania muzyki podczas treningu? Dobrze dobrana muzyka powinna motywować do wykonania pracy na treningu, ale musi również odpowiadać charakterowi wysiłku. Nie polecalibyśmy przecież starszej pani muzyki heavy metalowej jako melodii towarzyszącej porannym spacerom. Chyba, że akurat lubi...

Kluczowym elementem w doborze muzyki do treningu jest ilość uderzeń na minutę, czyli ilość beatów:

  • Treningowi o niskiej intensywności odpowiada ok. 140 beatów.
  • Średnia intensywność to ok. 160
  • Ćwiczeniom bardzo intensywnym odpowiada muzyka o ilości 180 beatów lub więcej.

Kolejnym czynnikiem decydującym jest gust osoby słuchającej. Biorąc pod uwagę różne gusta przygotowane zostały utwory w gatunkach: pop, rock i hip-hop. Chcąc znaleźć odpowiednią dla siebie listę można szukać według gatunku lub ilości beatów w utworach. Życzę wielu udanych treningów.

Paweł Rzepecki, trener fitness

Niska intensywność (marsz, ćwiczenia bez obciążenia) rozwiń

Średnia intensywność (trucht, ćwiczenia z lekkim i średnim odciążeniem) rozwiń

Wysoka intensywność (bieg, ćwiczenia z dużym obciążeniem) rozwiń

Na skróty:

Gimnastyka poranna

Gimnastyka poranna

Poranna gimnastyka jest w stanie zdziałać cuda dla twojego ciała. Spróbuj!

Egzotyczna rewolucja

Egzotyczna rewolucja

Odrzuć nudę w kuchni. Postaw na egzotyki, które wprowadzą cię w świat zupełnie nowych smaków.

Ćwiczenie dnia

Ćwiczenie dnia

Krzesełko z hantlami

Mięśnie:
Sprzęt:

Słownik fitness

Intensywność 80% max: oblicz swoje HR max, np.: dla dwudziestopięciolatka to 195 (220 - 25), następnie oblicz 80% tej wartości = 156. Podczas treningu na poziomie 80% intensywności dwudziestopięciolatek powinien utrzymywać tętno na poziomie 156 uderzeń na minutę. przejdź do słownika »

Najczęściej czytane artykuły

Lista utworów pop 180 beat

Lista utworów pop 180 beat

Lista utworów pop 180 beat


Lista utworów rock 180 beat

Lista utworów rock 180 beat

Lista utworów rock 180 beat


Lista utworów pop 160 beat

Lista utworów pop 160 beat

Lista utworów pop 160 beat


Lista utworów pop 140 beat

Lista utworów pop 140 beat

Lista utworów pop 140 beat